(Šaltinis: Kaimo bendruomenių plėtra, 2004, p. 47)
Kaip matome pagal
lentelėje išskirtas problemas, būtent socialinis darbuotojas yra tas
specialistas, kuris turi pakankamas profesines kompetencijas spręsti arba
prisidėti prie daugelio nurodytų problemų sprendimo.
Beresnevičiūtė V., Pranckūnienė E., Vildžiūniėnė M. (2003) nurodo, kad viena iš aktualiausių
problemų, su kuriomis susiduria kaimas, yra socialinė atskirtis, kurią autorės
apibrėžia kaip „įvairiausių visuomenės grupių atskyrimą nuo galimybės dalyvauti
pagrindiniuose visuomenės plėtros procesuose“ (Beresnevičiūtė, Pranckūnienė,
Vildžiūniėnė, 2003, p. 8). Tai reiškia, kad dėl socialinės atskirties tam
tikros socialinės grupės susiduria su menkesne integracija į visuomenę,
visuomeninius procesus; turi mažiau arba visai neturi galimybių dalyvauti
įvairiapusiame visuomenės gyvenime.
Be socialinės atskirties Beresnevičiūtė V., Pranckūnienė E., Vildžiūniėnė M. (2003) išskiria ir tokias kaimui
būdingas problemas kaip oficialių bedarbių skaičiaus daugėjimas, ilgalaikis
nedarbas, plintantis skurdas. Autorės pastebi, kad kaime „apie 40 proc.
kaimiečių gyvena žemiau skurdo ribos, skurdžių čia triskart daugiau nei mieste“
(Beresnevičiūtė V., Pranckūnienė E., Vildžiūniėnė M., 2003, p. 8). Daugumos kaimo
gyventojų pajamos yra natūrinės, be to, nemažą dalį pajamų sudaro socialinės
pašalpos. Dar didesnį susirūpinimą kelia tai, kad socialinės pašalpos neretai
yra naudojamos ne pagal paskirtį – pvz., socialinės rizikos šeimos gautas lėšas
naudoja ne vaikų aprūpinimui, šeimos maitinimui, o pvz., alkoholiui.
Nepalankią kaimo situaciją pagilina ir neigiamas požiūris į
kaimą, susiformavęs Lietuvos visuomenėje. Anot Beresnevičiūtės V., Pranckūnienės E., Vildžiūniėnės M. (2003) šiandieną Lietuvoje vyrauja požiūris,
kad kaimas – tai degradavusių, prasigėrusių žmonių sankaupa. Todėl kaimas vis
dažniau yra suprantamas kaip degradacijos, atsilikimo sinonimas. Tokia
situacija puikiai parodo, kad būtina rūpintis socialinių paslaugų organizavimu
kaime, numatyti galimybes atgaivinti kaimą, aktyvinti kaimo bendruomenę, padėti
atstatyti kaimo bendruomenės narių sugebėjimą sėkmingai funkcionuoti ne tik
kaimo, tačiau visos šalies gyvenime.
Išanalizavęs socialines problemas, socialinis darbuotojas
turi įvertinti, kokių socialinių paslaugų kaimo bendruomenei reikia daugiausia.
Tokią išvadą turėtų sudaryti ne tik socialinio darbuotojo atlikta problemų
analizė, tačiau ir pačių bendruomenės narių poreikių, interesų sužinojimas.
LITERATŪROS SĄRAŠAS:
Beresnevičiūtė V., Pranckūnienė E., Vildžiūniėnė M. (2003). Bendravimo tiltai. Mokykla ir kaimo bendruomenė.Vilnius: UAB „Spaudos kontūrai”
LITERATŪROS SĄRAŠAS:
Beresnevičiūtė V., Pranckūnienė E., Vildžiūniėnė M. (2003). Bendravimo tiltai. Mokykla ir kaimo bendruomenė.Vilnius: UAB „Spaudos kontūrai”
Lithuanian rural community-specific problems
(Source: Rural community development, 2004, p. 47)
As we see in the table highlighted problems, namely, the social worker is one
professional who has sufficient professional competence to address or
contribute to many
of the problems.
Beresnevičiūtė V., Pranckūnienė E., Vildžiūniėnė M. (2003) points out that
one of the most pressing issues
facing the village, there is
social exclusion, which the author defines as
"a variety of groups separate from the main public
access to the development process" (Beresnevičiūtė, Pranckūnienė, Vildžiūnienė, 2003, p. 8 ). This means
that the social
exclusion of certain social groups faced with
poor integration into society,
social processes, have less or no opportunity
to participate in multifaceted society.
In addition to
social exclusion, Beresnevičiūtė V., Pranckūnienė E., Vildžiūniėnė M. (2003) was
characterized by the typical problems of rural areas such as the
proliferation of the official number of unemployed, long-term unemployment,
pervasive poverty. The authors note that
the village "about 40 percent.
villagers live below the poverty line, poor here
three times more than
the city "(Beresnevičiūtė, Pranckūnienė, Vildžiūnienė, 2003, p. 8). The majority of
rural household income is in kind, in addition, a significant proportion of the income of social benefit.
Even more worrying was the fact that
social benefits are often not used for its
intended purpose - eg., Families
at risk do not use the funds
to ensure the child, family meals, and the like.,
Alcohol.
Disadvantaged rural situation exacerbated by the negative attitude of
the village, which formed in Lithuanian society. According to Beresnevičiūtė V., Pranckūnienė E., Vildžiūniėnė M. (2003) in Lithuania today prevailing view is that the village - a degraded, binge-drinking collection of people. Therefore, the
village is increasingly seen as a
degradation, a synonym for weakness.
This situation illustrates the need to take care of
social services organization in
the village, to provide opportunities to revitalize the village, activate the rural community
to help rebuild rural
community's ability to successfully
operate not only
rural, but the
whole life of the country.
Analysis of
the social problems, social worker must assess how social services
in rural communities need the
most. Such a finding would create not only
a social worker carried out the analysis of issues, but most members of the community needs and interests of getting to know the.
BIBLIOGRAPHY:
Beresnevičiūtė V. Pranckūnienė E., M. Vildžiūnienė (2003). Communication bridges. School and Rural bendruomenė.Vilnius: UAB Printing Path
BIBLIOGRAPHY:
Beresnevičiūtė V. Pranckūnienė E., M. Vildžiūnienė (2003). Communication bridges. School and Rural bendruomenė.Vilnius: UAB Printing Path
Lituano comunidade
rural problemas específicos
(Fonte: o desenvolvimento da comunidade
rural, 2004, p. 47)
Como vemos na tabela os problemas em destaque, a saber, o assistente social é um profissional que tenha competência profissional suficientes para
resolver ou contribuir para muitos
dos problemas.
Beresnevičiūtė V., Pranckūnienė E., Vildžiūniėnė M. (2003) aponta que uma
das questões mais prementes da
aldeia, há exclusão social,
que o autor define como "uma
variedade de grupos separado do principal
acesso do público ao processo de
desenvolvimento" (Beresnevičiūtė, Pranckūnienė, Vildžiūnienė, 2003, p. 8 ). Isto significa que a exclusão social
de determinados grupos sociais confrontados
com fraca integração na
sociedade, processos sociais, têm
menos ou nenhuma oportunidade de participar na sociedade multifacetada.
Além de exclusão social, Beresnevičiūtė V., Pranckūnienė E., Vildžiūniėnė M. (2003) caracterizou-se pelos problemas típicos das zonas rurais, tais como a proliferação do número oficial de desempregados, o desemprego de longo prazo,
a pobreza generalizada. Os autores observam que a vila "cerca de 40 por cento. moradores vivem
abaixo da linha da pobreza, pobre aqui três vezes mais do que a cidade "(Beresnevičiūtė, Pranckūnienė,
Vildžiūnienė, 2003, p. 8). A maioria
da renda domiciliar rural está em espécie, além disso, uma proporção significativa do rendimento
de benefício social. Ainda mais
preocupante foi o fato de que os
benefícios sociais não são muitas
vezes utilizados para os fins pretendidos -. eg, famílias em situação de risco não usar os fundos para assegurar à criança, as refeições da família, e similares, Álcool.
Situação rural em desvantagem exacerbada pela atitude negativa da vila, que se formou em sociedade lituana. De acordo com Beresnevičiūtė V., Pranckūnienė E., Vildžiūniėnė M.
(2003) na Lituânia visão hoje predominante
é que a aldeia - uma coleção
prasigėrusių degradadas, de pessoas. Portanto, a aldeia é cada vez mais
visto como uma degradação, um sinônimo de fraqueza. Esta situação ilustra a necessidade de cuidar da organização de serviços sociais na aldeia, proporcionar
oportunidades para revitalizar a aldeia,
ative a comunidade rural para ajudar a reconstruir a capacidade da comunidade rural para
operar com sucesso não só rural, mas toda a vida do
país.
Análise dos
problemas sociais, assistente social deve avaliar
como os serviços sociais nas comunidades rurais mais precisam. Tal
constatação não só criaria
uma assistente social realizada a análise de questões, mas a maioria dos
membros das necessidades e
interesses da comunidade de conhecer o.
BIBLIOGRAFIA:
Beresnevičiūtė V. Pranckūnienė E., M. Vildžiūnienė (2003). Pontes de comunicação. Escola e bendruomenė.Vilnius Rural: UAB Path Impressão
BIBLIOGRAFIA:
Beresnevičiūtė V. Pranckūnienė E., M. Vildžiūnienė (2003). Pontes de comunicação. Escola e bendruomenė.Vilnius Rural: UAB Path Impressão
Šis straipsnis atskleidžia šiurpią realybę, bet deja tai Tiesa. Kaime vyrauja didžiulės problemos kurias reikia spręsti...
AtsakytiPanaikintiSveika,
AtsakytiPanaikintiMan labai patinka, kad savo straipsniuose rašai realybę